I závěsy je potřeba vybírat s rozvahou!

I závěsy je potřeba vybírat s rozvahou!

Závěsy jsou jakousi pomyslnou třešničkou na dortu každého interiéru. Dotvoří celkový vzhled místnosti, a proto bychom jejich výběr neměli podcenit.
1.       Vzhled
Zaměřte se na celkový vzhled vaší místnosti, z něho je vždy potřeba vycházet. Závěsy najdete v nejrůznějších provedeních, takže se nebojte, že byste nenašli přesně to, co jste si vysnili. Tak trochu ze „staré školy“ jsou závěsy s postranními úvazy. Jsou velmi elegantní dekorací a stanou se ozdobou každé místnosti. Navlékají se přímo na tyč nebo se na jejich zavěšení používají speciální háčky. Pokud jste ale příznivci moderních interiérů, bude jistě lepší volbou k zavěšení ocelová nebo měděná očka. 
kytičkovaný přehoz
2.       Látka je základ
Podceňovat byste neměli ani látku, ze které jsou závěsy střiženy. Možností je nespočet, od bavlny až po len nebo samet. Každá látka pak vypadá na okně úplně jinak. Každý materiál je jinak těžký a ke každému oknu se může hodit jiná tkanina. Lehké materiály mohou velmi často působit zmačkaně a jen tak ledabyle visí, naopak ty z těžšího materiálu nesplývají.
3.       Není nad správné měření
Pokud závěsy nejsou správně střižené, mohou negativně ovlivnit celý vzhled oken. Raději proto okno několikrát změřte, než se rozhodnete pro koupi závěsů. Ke každé straně přidejte navíc 7-10 centimetrů na obruby nebo případné založení látky.
kytka mezi závěsy
4.       Barevné variace
Barva závěsů, kterou si vyberete, dokáže ovlivnit vnímání celého prostoru. Buď je můžete zvolit v jemné decentní barvě, která spline s okolním zařízením, nebo naopak zvolit kontrastní barvy, které pomohou závěsům vyniknout. Rozhodně se proto nebojte experimentovat, s trochou fantazie a kreativity dokážete vykouzlit neotřelou pastvu pro oči. Strohým interiérům dodáte potřebnou extravaganci právě třeba pestrými vzory nebo látkami. S celým interiérem si pak můžete ještě vyhrát a doplnit ho o stejně dekorované potahy nebo čalounění.

I závěsy je potřeba vybírat s rozvahou!
4.3 (86.67%)3